Eilen kun palasin etelän reissusta Huima oli paljon reippaampi kuin perjantaina. Se on viikonlopun aikana syönyt taas suht normaalisti, ja on nyt selvästi pirteämpi, sellainen normaali Huima   Aamulla kävelimme taas 30 minuutin lenkin H jaksoi reippaana koko matkan vaikka olikin myös aika innokas kääntymään takaisin. Mutta sen voi ehkä laittaa yli 20 pakkasasteen piikkiin. Tein pienen paikkaistumisharjoituksen koirille. Aikaisemmin olen harjoitellut muutaman kerran niin että jätän koirat istumaan vierekkäin ja kutsun ne vuorotellen luokse. Nyt jätin istumaan naamat vastakkain noin 5 metrin etäisyydelle toisistaan ja kävin palkkaamassa ja teettämässä pientä maahanmenoa (Vinha) vuorotellen. Huimahan ei osaa vielä mennä maahan. Olen välillä yrittänyt, mutta maahan meneminen näyttää jäykältä ja vaikealta eikä H millään mene hissinä joten uskon että liike tekee kipeää enkä opeta sitä ennenkuin poika on jotenkin kunnossa.

Yöllä Huima oli levoton ja herätti monta kertaa. Kahdesti päästin sen pissalle, mutta en tiedä oliko varsinaisesti kyse pissahädästä vai eikö poika vaan malta nukkua. Omituista on se että herkkäuninen isäntä ei herää vaan minä, joka yleensä nukun vaikka joku ajaisi puskutraktorilla sisälle, herään nyt heti kun pojan kynnet rapisevat laminaatilla (kirotut laminaattilattiat). Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä, kun olin reissussa, Huima ei ollut herättänyt kuulemma kertaakaan. Onko se siis oppinut että mamma herää herkästi ja sitten siltä saa huomiota. Vai tuleeko se vaan herättämään minua koska koirat yleensäkin nukkuu "mun puolella" sängyn vieressä ja ovesta tullessakin minä olen "etummaisena". Pitäsköhän mun taas raahata häkki makuuhuoneeseen ja nukuttaa Huima siellä. Tai takkahuoneessa. Vai kolottaako sitä öisin niin ettei se vaan saa nukutuksi jolloin pieni liikkuminen ja silitys helpottavat. Ainakin omaan selkäsärkyyni auttaa juuri liike. Jos näin on olisi aika julmaa sulkea pentu häkkiin yöksi.