Huima on harjoitellut kosketusalustaa nyt kotipihan lisäksi Vitsarin ja Pikiruukin kentillä ja edistynyt kovasti. Olen noussut jo ylös ja vaihtelen omaa paikkaani alustan suhteen. Kotona yritin siirtää alustaa pienen korokkeen päälle jo viime viikolla, mutta se oli vielä liian vaikeaa. Vitsarissa perjantaina lisäsin etäisyyttäni alustaan vähitellen noin metriin. Kun etäisyys kasvoi Huima oli hiukan pihalla ja tarjosi istumista. Olen yleensä huono tässä kohtaa ja helpotan koiran tehtävää liian helposti. Kevään kanakurssilta jotain kuitenkin oppineena odottelin nyt vain mitään tekemättä kunnes Huima nousi ja meni kuin menikin jälleen alustalle. Tämä jälkeen päästiinkin sitten hienosti eteenpäin. Sunnuntaina sitten Pikiruukissa sama, kun etäisyys kasvoi tuli Huimalle tenkkapoo. Alustatreenin lisäksi olen leikittänyt Huimaa kotona, Vitsarissa ja Kaustisillakin sukan kanssa, se revittää jo aika innolla, varsinkin myöhään illalla kotipihalla... Vieraissa paikoissa vähän vaisummin, mutta pitää kuitenkin tiukasti kiinni sukasta.

Kotona on lisäksi heitelty vähän pentudameja, olen tehnyt niiden kanssa kahden damin treeniä ja eilen tein samaa palloilla. Ja nyt Huima oli tosi innostunut tennispalloista Tosi hieno homma että se on alkanut leikkiä Lauantaina Kaustisilta tullessa hain viisi jäistä varista ja lokin, ja kun laitoin niitä kotona pusseihin Huima-reipas nappasi yhden jäätyneen variksen tuolilta. En ollut ihan varautunut tähän, joten varis ehti saada aikamoista kyytiä pihalla ennenkuin sain pennun pyydystettyä. Yritin kyllä houkutella Huimaa tuomaan variksen minulle, mutta se ei todella kuvitellutkaan luopuvansa aarteesta vapaaehtoisesti joten lopulta mun oli napattava se vauhdista kiinni. Jatkossa riistaan tutustuminen täytynee tehdä vähän hallitummin...